Lukáš Pelcman

Sám bych se označil za člověka přemýšlivého, tvrdohlavého a se slabostí k teoretizování. Mezi mé zájmy patří sport, četba, film a mimo jiné jsem také velikým milovníkem dobré whisky, hlavně té skotské. 

Moji další tvorbu můžete také sledovat na http://blog.lukaspelcman.cz
  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 766x

Lukáš Pelcman

Jak vysoká škola ovlivňuje způsob myšlení

"Každá vysoká škola má vliv na způsob vašeho uvažování," řekla kdysi jedna lektorka na přípravném kurzu na vysokou školu, kterého jsem se zúčastnil. Tvrdila, že způsob přemýšlení je přímo závislý na oboru, který budeme studovat. Tehdy mi to tvrzení přislo zajímavé. Nic víc, nic míň. Dnes si začínám uvědomovat jeho pravdivost.

11.2.2015 v 12:09 | Karma: 9,69 | Přečteno: 928x | Diskuse| Společnost

Lukáš Pelcman

"Masívně otevřené onlajn kurzy" vs. klasická (nudná) přednáška

MOOC nebo raději online kurzy přístupné široké veřejnosti. Je to už, pravda, nějaký ten pátek, kdy se prestižní univerzity z celého světa začaly zapojovat do programů, ve kterých zpřístupňují své přednášky a v rámci jednotlivých kurzů umožňují prakticky komukoliv vzdělávat se například na Harvardu nebo na MIT. Osobně jsem se ale odhodlal jeden takový vyzkoušet až nedávno.

16.7.2014 v 9:00 | Karma: 7,49 | Přečteno: 307x | Diskuse| Společnost

Lukáš Pelcman

Prodaná nevěsta, kulturní barbar a burani

Okolo Národního divadla chodím každý den už dost dlouho na to, abych se konečně odhodlal jej navštívit. Smetanova Prodaná nevěsta bude vhodným debutem, myslel jsem si. Je to konec konců klasika. Byl jsem přesvědčen, že navzdory mému kulturnímu barbarství, hudebnímu hluchu a faktu, že se jedná o operu to přesto bude jedinečný zážitek. Nemýlil jsem se, v několika případech to byl zážitek tak jedinečný, že mi zůstaval rozum stát a nevycházel jsem z úžasu.

24.4.2014 v 13:01 | Karma: 24,81 | Přečteno: 1423x | Diskuse| Kultura

Lukáš Pelcman

Skotský alkoshopping

"Pít alkohol se může od 18 let," říká prodavač a vzápětí dodává: "Vypadáte mladší než 25, vy i váš kamarád támhle, ukažte mi doklad totožnosti." Osmnáct, pětadvacet...a vůbec, co s tím má společného můj kamarád? Co je to za logiku? Trochu se ztrácím. Vítejte ve Skotsku!

4.8.2013 v 23:04 | Karma: 9,99 | Přečteno: 825x | Diskuse| Společnost

Lukáš Pelcman

Skutečný Atlas mraků - postavy všedního života

Nedávno jsem byl v kině na Atlasu mraků. Ten film mě zaujal. Zaujal mě do té míry, že jsem začal číst i jeho knižní předlohu. Co na tom, že jsem místy při jeho sledování a hlavně po jeho skončení měl v hlavě pěkný guláš a marně se snažil přijít na to, co se vlastně ve filmu stalo. Svůj díl na tom nepochybně mělo rychlé střídání dějových linií, které bylo možnostmi filmu oproti knize ještě mnohonásobně umocněno. Někde jsem četl, že kniha sestává z šesti příběhů, víceméně od sebe oddělených. Film na rozdíl od toho tvoří jeden jediný příběh - a je to pravda. Nechci se ale v tomto článku zabývat filmem nebo knihou jako takovou...

9.3.2013 v 21:50 | Karma: 9,78 | Přečteno: 570x | Diskuse| Ostatní

Lukáš Pelcman

O právech, sudiech a dskách země české, odstavce devatery

Hmm. A protože dnes už žádné desky zemské, jak tomu bylo za Všehrda, nemáme, bude tento článek jen o právech a soudech. Laskavý čtenář, nechť omluví případné nedostatky v mém textu, nejsem konec konců žádný profesor, docent ani doktor v tomto oboru. Jsem jen prachsprostý a pouhý student, který se nachází zhruba někde v jedné pětině cesty, na jejímž konci se právoplatně bude moct značit jako vystudovaný magor (rozuměj magistr a zároveň neber jako neúctu, ale jen jako lehce infantilní zálibu v přisuzování hanlivých označení odvoditelných a zaměnitelných se správným výrazem, který zosobňuje řečený titul- Mgr. Autor zkrátka nemohl odolat a tento výraz zde v této souvislosti nepoužít). I přes chybějící erudovanost cítím ale silnou potřebu o tomto tématu něco napsat. Případný znalec práva, kterému by se tento článek náhodou dostal pod ruku, ať se proto nezlobí, že níže nenajde žádné definice uvedené v jeho odborných publikacích.

8.2.2013 v 1:04 | Karma: 9,03 | Přečteno: 532x | Diskuse| Ostatní

Lukáš Pelcman

"Stojí to za houby" aneb lehké zamyšlení o exkrementu

Přemýšleli jste někdy o významu frází, kdy něco "stojí za hovno" a kdy to stejné něco naopak "nestojí ani za hovno"? V případě, že nemáte nic lepšího na práci, můžeme si hrát na důležité alternativce a rozebírat tyto výrazy. (Co se mě týče, jsem více než vědčný za jakýkoliv podnět, který oddálí mou přípravu na nadcházející zkoušky, ať už se jedná o sebevětší ptákovinu). A vůbec, je náhoda, že mě takovéhle téma (o tom, jak vše stojí nebo nestojí za hovno) napadlo zrovna v této situaci nebo jde o zajímavou a všepopisující symboliku?

5.1.2013 v 0:14 | Karma: 11,29 | Přečteno: 793x | Diskuse| Ostatní